Zajęcia są przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym wraz z opiekunami i odbywają się cyklicznie w laboratorium Energetycznego Centrum Nauki. Realizujemy kilka tematów do wyboru.
Jednorazowo na zajęcia zapraszamy maksymalnie 30 osób. Warsztaty połączone są ze zwiedzaniem wystawy. Grupy liczące powyżej 30 osób są dzielone na pół – pierwsza bierze udział w zajęciach, druga zwiedza, następnie grupy zamieniają się. Całość trwa 90 minut (po 45 minut na daną część).
Na warsztaty zapraszamy od WTORKU DO PIĄTKU w godz. 10.30 – 12:00 oraz 12.30 – 14:00. Tury w godz. 8:30 – 10:00 oraz 14:30 – 16:00 to oferta zwiedzania naszej interaktywnej wystawy “Energia”.
Cennik dostępny TUTAJ. Na dziesięcioro dzieci w grupie przypada jedna bezpłatna wejściówka dla opiekuna.
W czasie wizyty dzieci uczestniczą w warsztatach tematycznych wraz z opiekunami. Temat warsztatów prosimy potwierdzić telefonicznie pod numerem 41 278 72 50.
Przed wizytą prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz procedurami bezpieczeństwa, obowiązującymi w Energetycznym Centrum Nauki KPT TUTAJ.
REZERWACJE
Aby odwiedzić ECN grupowo należy wcześniej zarezerwować bilety, a następnie dokonać opłaty za pierwsze 10 biletów. Rezerwacji dla grup można dokonać mailowo na adres rezerwacjeecn@technopark.kielce.pl. Wszelkich informacji na temat zakupu biletów i rezerwacji miejsc udzielamy pod numerem 41 278 72 50.
OFERTA WARSZTATÓW DLA GRUP ZORGANIZOWANYCH NA ROK SZKOLNY 2023/2024
PRZEDSZKOLE (6 lat)
Laboratorium młodego chemika
Co się stanie, gdy zmieszamy sodę oczyszczoną z octem? Czy można napompować balon bez dmuchania? Czy wszystkie wybuchy muszą być niebezpieczne? Podczas warsztatów uczniowie zamienią się w prawdziwych naukowców i przeprowadzą „wybuchowe” eksperymenty w laboratorium „Generator mocy”.
SZKOŁA PODSTAWOWA
Laboratorium młodego chemika (KLASY I-III)
Co się stanie, gdy zmieszamy sodę oczyszczoną z octem? Czy można napompować balon bez dmuchania? Czy wszystkie wybuchy muszą być niebezpieczne? Podczas warsztatów uczniowie zamienią się w prawdziwych naukowców i przeprowadzą „wybuchowe” eksperymenty w laboratorium „Generator mocy”.
Optyka z przymrużeniem oka (KLASY I-VIII)
Uczestnicząc w zajęciach, uczniowie na własne oczy zobaczą… oczy (gotowy model oka;)). Edukatorzy omówią zjawisko załamania promieni świetlnych, wyjaśnią na czym polega iluzja optyczna, a uczestnicy wykonają szereg eksperymentów związanych z tym zjawiskiem.
Świecące w ciemności – luminescencja (KLASY IV-VIII)
Czy świetliki świecą tak samo jak żarówki? Czy istnieją świecące grzyby? Odpowiedzi na te i inne pytania uczestnicy poznają w trakcie eksperymentowania po ciemku! Dowiedzą się, na czym polega zjawisko bioluminescencji i jakie organizmy żywe potrafią emitować światło. Nie obędzie się bez wielu intrygujących doświadczeń, w trakcie których sprawdzą m.in. czy pieniądze i dokumenty świecą w ciemności, jakie substancje emitują światło i w jaki sposób zjawisko luminescencji pomaga w prowadzeniu śledztwa.
Jednym kliknięciem… – Photony (KLASY IV-VIII)
Miłośnicy programowania spotkają się z robotem Photon, który razem z nimi będzie poznawał świat. Uczniowie zostaną jego przewodnikami i kompanami do zabawy, a korzystając z aplikacji multimedialnej oraz tabletu wybiorą się w niezapomnianą podróż do świata kodów. Pomogą robotowi poruszać się w określonych kierunkach, rozpoznawać kolory, wydawać dźwięki, reagować na bodźce oraz wchodzić w interakcję z otoczeniem.
Inteligentna współpraca, czyli jak działają mięśnie (KLASY VI-VIII)
Ciało człowieka to prawdziwe potężne laboratorium. Działa bez zarzutu dzięki inteligentnej współpracy wszystkich jego elementów. Skąd bierze się siła człowieka, dlaczego możemy tańczyć, uśmiechać się czy oddychać? Czy można zaobserwować pracę mięśni w eksperymentach? Uczniowie dowiedzą się tym, jak istotną rolę w funkcjonowaniu organizmu odgrywają mięśnie, ile ich jest, jak działają, co lubią i czy warto o nie dbać.
Lot do celu (KLASY VI-VIII)
Gdybyśmy tylko mieli skrzydła… – rozmyślał Leonardo da Vinci. Renesansowy geniusz wiele lat poświęcił na rozszyfrowanie zagadki ptasiego lotu i zaprojektowanie maszyny zdolnej unieść człowieka w przestworza. W trakcie zajęć uczniowie wykonają szereg eksperymentów, a także dowiedzą się m.in. co sprawia, że samolot lata nie machając skrzydłami, a także co wspólnego z lotnictwem ma kilkucentymetrowa ważka i niepozorny dmuchawiec.
Zachłyśnij się wiedzą – tajemnice wody (KLASY VI-VIII)
Jako jedyna występuje na Ziemi w trzech stanach skupienia. Potrafimy po niej pływać żaglówkami i statkami, a nawet szusować na nartach wodnych. Dlaczego więc nie możemy po niej chodzić? Czy istnieją organizmy, które to potrafią? Ile człowiek jest w stanie przeżyć bez wody? Na te i inne pytania uczniowie poznają odpowiedzi w trakcie eksperymentowania.
Zielony parasol – o czym szumią drzewa w mieście? (KLASY VI-VIII; warsztaty sezonowe )
Stanowią miły dla oka widok, bo jak powszechnie wiadomo zieleń uspokaja, a w upalny dzień doskonale chronią przed palącym słońcem. Z ich drewna możemy zbudować ławkę, na której przysiądziemy, by skosztować smakowitych plonów drzew owocowych. Jednak powodów, dla których warto chronić te największe rośliny jest zdecydowanie więcej. Dlaczego drzewa nazywamy „zielonymi płucami miast” i czemu w naturalnym środowisku żyją dłużej? Odpowiedzi uczniowie poszukają podczas warsztatów w laboratorium „Generator mocy”.