Czwarta przemysłowa rewolucja niesie za sobą mnóstwo zmian. Czy polska szkoła na te zmiany jest gotowa? Czy ogólnoświatowa edukacja jest w stanie za nimi podążać? Czy zdajemy sobie sprawę jak szybko rozwija się świat internetu i nowych technologii? Dużo pytań i jeszcze więcej niewiadomych. Podczas czytania tego opisu powstało kilkanaście nowych aplikacji, kilkaset tysięcy postów w mediach społecznościowych, czy wirusów komputerowych. Nie do końca zdajemy sobie sprawę z potencjału technologicznych możliwości urządzeń, które mamy przy sobie. Jak wykorzystać tę wiedzę i spełnić marzenia o nowoczesnej klasie? Zapraszamy do posłuchania historii Łukasza Gierka, nauczyciela przedmiotów informatycznych, wykładowcy akademickiego, Microsoft Innovative Educator Expert Microsoft Innovative Educator Fellow oraz Skype Master Teacher.
Tematyka wirtualnej rzeczywistości i korzystanie w tej mierze z innowacyjnych rozwiązań, jest podejmowana przez Kielecki Park Technologiczny w ramach projektu „VET R & D” (Szkoły zawodowe w procesie uczenia się działań B+R i innowacji poprzez wirtualną rzeczywistość), którego KPT jest partnerem i w ramach którego odbywa się zbliżające spotkanie online dla nauczycieli. Te zagadnienia będą również poruszane podczas wydarzenia. Więcej informacji na temat samego projektu znajduje się TUTAJ.
Webinar odbędzie się na platformie ZOOM 2 marca 2021 r. o g. 17:00. Udział jest bezpłatny, ale wymagana jest wcześniejsza rejestracja przez stronę EVENEA. Link do wydarzenia prześlemy przed spotkaniem, na maila podanego podczas rejestracji. Każdy ze słuchaczy otrzyma zaświadczenie uczestnictwa w webinarze.
Łukasz Gierek – nauczyciel przedmiotów informatycznych w Zespole Szkół Technicznych w Radomiu. MIEExpert – Microsoft Innovative Educator Expert, MIEFellow – Microsoft Innovative Educator Fellow, Skype Master Teacher. Wykładowca akademicki na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach – Kryminologia stosowana oraz w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu – Informatyka. Wyróżniony i zaliczony do grona 100 osób, które w wybitny sposób przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce w 2019 r. przez kapitułę ekspertów oraz praktyków skupionych wokół Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce. Uczestnik, trener i prelegent na ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach dla nauczycieli: Toronto, Singapur, Ateny, Helsinki, Aanekoski, Wiedeń, Sarajewo. Prezes startupu AR Academy Sp. z o.o. projektującego aplikację do terapii logopedyczno-psychologicznej wykorzystującej nowoczesne technologie z zakresu rzeczywistości rozszerzonej AR. W mediach społecznościowych widoczny jako #drARmrVR.