Studenci Uniwersytetu Jana Kochanowskiego przygotują strategię komunikacji dla Energetycznego Centrum Nauki KPT.
Porozumienie o współpracy podpisano w piątek, 10 listopada, w Kieleckim Parku Technologicznym. Umowa dotyczy organizacji zajęć praktycznych dla studentów II roku dziennikarstwa i komunikacji społecznej o specjalności wizerunek, promocja i reklama. Ich zadaniem będzie przygotowanie gotowej do wdrożenia i realizacji strategii komunikacji marki dla Energetycznego Centrum Nauki funkcjonującego w KPT. Pod okiem prowadzącej zajęcia Darii Malickiej, przejdą przez wszystkie etapy pracy agencji public relations – od przygotowania briefu, poprzez spotkania z klientem, zbadanie otoczenia konkurencyjnego aż po zaproponowanie kompletnej strategii komunikacyjnej. – Poprzez ten projekt, zajęcia ze studentami będą miały efekt praktyczny. Studenci przygotują strategię, a później, podczas stażu będą osobiście pracować nad jej wdrożeniem – mówi Daria Malicka.
Dzięki wsparciu ekspertów z Agencji Informacyjnej PRESS SERVICE Monitoring mediów studenci będą mieć możliwość praktycznego wykorzystania narzędzia do monitorowania doniesień na temat marki w mediach. Zajęcia będą odbywać się przez semestr.
– Ten projekt wpisuje się w ideę kształcenia na profilu praktycznym. To nie będą czysto teoretyczne działania, studenci wcielą się w role pracowników firmy zajmującej się PR-em. Myślę, że to dla nich bardzo dobra propozycja. Nie dość, że się uczą, to jeszcze mogą coś zyskać – wyróżniające się osoby otrzymają propozycję stażu. Jest to kolejna możliwość budowania swojego portfolio jeszcze w okresie studiów – mówi dr Tomasz Chrząstek, dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Informacji UJK.
– Współpraca z uczelniami to nasza codzienność. Organizujemy dla studentów szkolenia, zachęcamy do rozwijania przedsiębiorczych postaw, aranżujemy dla nich spotkania z przedsiębiorcami. Dzięki naszemu zaangażowaniu wielu młodych ludzi mogło odbyć staże i praktyki w firmach, które są naszymi lokatorami. To właśnie wiedza praktyczna jest najważniejsza. Dlatego teraz dajemy im kolejną szansę na jej zdobycie. Opracowanie strategii komunikacji dla Energetycznego Centrum Nauki to praca na „żywej” organizacji, która działa, ma swoją pozycję, ale również problemy. To będzie dla nich doskonała lekcja – komentuje Szymon Mazurkiewicz, dyrektor Kieleckiego Parku Technologicznego.